ព្រះមហាវិទូរក្រសេម រៀបរៀង
ខ្មែរយើងជាប់និស្ស័យជឿវេទមន្ត មន្ត អាគម តាមលទ្ធិសៃយសាស្ត្រមកជាយូរអង្វែងឆ្នាំហើយ ទោះបីវេលានេះបានឈ្មោះថាជាអ្នកកាន់ព្រះពុទ្ធសាសនាហើយ ក៏នៅមិនទម្លាក់ចោលលទ្ធិចាស់នោះទាំងអស់បានទៅបាន នៅមានដោយមកខ្លះ យកមកប្រព្រឹត្តលាយឡំនឹងព្រះពុទ្ធក៏មានជាច្រើនខ សូម្បីមានផ្លូវដទៃល្មមនឹងចៀសវាងបាន មិនបាច់ធ្វើតាមលទ្ធិនោះក៏មិនហ៊ានចៀសវាងឬបោះបង់ចោលតែម្ដង ដោយខ្លាចនេះខ្លាចនោះដែលជារបស់ខ្លួនមើលមិនឃើញ ដូចយ៉ាងវិធិរក្សាគភ៌ ឬហៅថាផ្ដុងគភ៌1 អ្នកខ្លះនោះជាអ្នកដែលបានបន់សុំកូនក្ដី អ្នកដែលមិនបានបន់សុំក្ដី កាលណាដឹងថាមានគភ៌ហើយ រមែងខ្វល់ខ្វាយរកគ្រូអាចារ្យ ឬលោកសង្ឃឯណានីមួយដែលចេះមន្តអាគម ឲ្យធ្វើជារបស់សម្រាប់ការពារអន្តរាយ ដែលហៅថា កថាកូនសង្កាត់ ខ្សែចង្កេះ ឯណានីមួយមកនៅកណ្ឋ៍ឬចងនៅចង្កេះ ដើម្បីបង្ការខ្មោចបិសាច ព្រាយ ដូចយ៉ាងដែលហៅថា ព្រាយព្រះខ្លាជាដើម ដោយជឿថា របស់អំបាលនោះមានអានុភាពអាចនឹងកំចាត់ភ័យ ឧបទ្រព អន្តរាយ នឹងអពមង្គលទាំងពួងបាន ហើយនឹងអាំចលើកឲ្យមានរាសី ជោគជ័យ សិរីសួស្ដី នឹងមង្គលទាំងពួងឡើងបាន ។
លក្ខណៈកថា
ឯនឹងធ្វើជា កថា ជាកូនសង្កត់ ឬខ្សែចង្កេះ នោះទៅតាមវិស័យរបស់អាចារ្យអ្នកធ្វើ អាចារ្យណាចេះធ្វើអ្វី ក៏ប្រាប់ឲ្យសាមីខ្លួនរករបស់នោះមកក៏មាន ទៅតាមធនធានរបស់អ្នកសាមីខ្លួនក៏មាន ទៅតាមសេចក្ដីត្រូវការចំពោះវត្ថុក៏មាន ។
កថានោះគេធ្វើដោយផែនមាស- ប្រាក់- ទង្វា- ស្ពាន់ ឬសំណឯណានីមួយក៏បាន គឺគេផែរបស់ជាផែនស្ដើងហើយកាត់ជា ៤ ជ្រុងទ្រវែង ទំហំបណ្ដោយប្រមាណ ៤ សង្ទីម៉ែត្រ ទទឺងប្រមាណ ៣ សង្ទីម៉ែត្រ យកទៅឲ្យអាចារ្យ ៗ ឲ្យរៀបយកបាយសី ស្លាធម៌មកតាំង អុចទៀនធូបបូជាគ្រូតាម ទំនៀមហើយ ទើបយកផែនមាសឬផែនប្រាក់ នោះមកប្រសិទ្ធីសូត្រសែពដោយ មន្ត អាគម នឹងចារបញ្ចុះយ័ន្ត បញ្ចុះមន្ត អាគម នៅចន្លោះយ័ន្ត ជាតួអក្សររាយមួយ ៗ ហើយមូរឲ្យមូលឲ្យនៅមានប្រហោងក្នុង សណ្ឋានដូចចារ ឬបំពង់ម្ជុល តែមូរឲ្យតួអក្សរនៅខាងក្នុង ហើយយកខ្សែមាស ឬអំបោះដែលវេញស្អាតមកដោត ចងក្រវាត់នៅចង្កេះ ដូចយ៉ាងក្រវាត់ខ្សែក្រវាត់ក៏បាន ចងប្រសប់មុខហើយពាក់នៅកណ្ឋ៍ ។ បើធ្វើយ៉ាងតូចហោចចុះមក មិនបាច់មានបាយសី នឹងស្លាធម៌ទេ គ្រាន់តែអុចទៀនធូបហើយតាំងប្រសិទ្ធីបញ្ចុះយ័ន្ត នឹងមន្តអាគមតែម្ដង ។ កថានេះទម្លាប់ប្រើតែស្រី ៗ ប្រុសមិនសូវមានប្រើ ។
កថានោះគេធ្វើដោយផែនមាស- ប្រាក់- ទង្វា- ស្ពាន់ ឬសំណឯណានីមួយក៏បាន គឺគេផែរបស់ជាផែនស្ដើងហើយកាត់ជា ៤ ជ្រុងទ្រវែង ទំហំបណ្ដោយប្រមាណ ៤ សង្ទីម៉ែត្រ ទទឺងប្រមាណ ៣ សង្ទីម៉ែត្រ យកទៅឲ្យអាចារ្យ ៗ ឲ្យរៀបយកបាយសី ស្លាធម៌មកតាំង អុចទៀនធូបបូជាគ្រូតាម ទំនៀមហើយ ទើបយកផែនមាសឬផែនប្រាក់ នោះមកប្រសិទ្ធីសូត្រសែពដោយ មន្ត អាគម នឹងចារបញ្ចុះយ័ន្ត បញ្ចុះមន្ត អាគម នៅចន្លោះយ័ន្ត ជាតួអក្សររាយមួយ ៗ ហើយមូរឲ្យមូលឲ្យនៅមានប្រហោងក្នុង សណ្ឋានដូចចារ ឬបំពង់ម្ជុល តែមូរឲ្យតួអក្សរនៅខាងក្នុង ហើយយកខ្សែមាស ឬអំបោះដែលវេញស្អាតមកដោត ចងក្រវាត់នៅចង្កេះ ដូចយ៉ាងក្រវាត់ខ្សែក្រវាត់ក៏បាន ចងប្រសប់មុខហើយពាក់នៅកណ្ឋ៍ ។ បើធ្វើយ៉ាងតូចហោចចុះមក មិនបាច់មានបាយសី នឹងស្លាធម៌ទេ គ្រាន់តែអុចទៀនធូបហើយតាំងប្រសិទ្ធីបញ្ចុះយ័ន្ត នឹងមន្តអាគមតែម្ដង ។ កថានេះទម្លាប់ប្រើតែស្រី ៗ ប្រុសមិនសូវមានប្រើ ។
លក្ខណៈកូនសង្កត់
ឯកូនសង្កត់នោះគេធ្វើដោយសំណក៏មាន ធ្វើដោយឈើមានខ្លឹមអំពិល ខ្លឹមចម្បីជាដើមក៏មាន តែច្រើនធ្វើដោយសំណមានលក្ខណៈនឹងសណ្ឋានដូចអង្កាំ តែធំប្រមាណប៉ុនម្រាមដៃ ហើយយកខ្សែអំបោះមកដោតដូចយ៉ាងកថា ជូនទៅអាចារ្យ ៗ ក៏ឲ្យរៀបបាយសី ស្លាធម៌ នឹងទៀនធូបមកតាំងនៅទីមួយដ៏សមគួរហើយយកខ្សែកូនសង្កត់នោះ មកឆ្វាយដាក់លើជើងពានដាក់ពីខាងមុខ ហើយអុចទៀនធូបតាំងពិធីប្រសិទ្ធី គឺសូត្រសែពឲមអាមបញ្ចូលមន្តអាគមនៅកូនសង្កត់នឹងខ្សែនោះតែម្ដង មិនបានចារបញ្ចុះដូចជាកថា រួចហើយយកមកក្រវាត់នៅចង្កេះអ្នកសាមីខ្លួន ។
កូនសង្កត់មួយយ៉ាងទៀត គេធ្វើដោយសំពត់ស គឺគេយកសំពត់សមកសរសេរបញ្ចុះយ័ន្តនឹងមន្តដូចយ៉ាងកថា ជួនកាលមានទាំងថ្នាំដាក់ផង ហើយមូរខ្ចប់ឲ្យមូលទុកប្រហោងក្នុងដូចយ៉ាងកូនសង្កត់សំណ ដេរក្លាស់ឲ្យណែន កុំឲ្យររុសហើយដោតខ្សែក្រវាត់ដូចគ្នា ។
ប្រយោជន៍ដែលប្រើកូនសង្កត់តាមសេចក្ដីនិយមដែលគេធ្លាប់ប្រើរៀងមក ថា ដើម្បីការពារ ខ្មោច អាប ព្រាយ ធ្មប់អំពើ នឹងគ្រាប់កាំភ្លើង ហើយច្រើនប្រើតែប្រុស ៗ ស្រីមិនសូវមានប្រើទេ ។
កូនសង្កត់មួយយ៉ាងទៀត គេធ្វើដោយសំពត់ស គឺគេយកសំពត់សមកសរសេរបញ្ចុះយ័ន្តនឹងមន្តដូចយ៉ាងកថា ជួនកាលមានទាំងថ្នាំដាក់ផង ហើយមូរខ្ចប់ឲ្យមូលទុកប្រហោងក្នុងដូចយ៉ាងកូនសង្កត់សំណ ដេរក្លាស់ឲ្យណែន កុំឲ្យររុសហើយដោតខ្សែក្រវាត់ដូចគ្នា ។
ប្រយោជន៍ដែលប្រើកូនសង្កត់តាមសេចក្ដីនិយមដែលគេធ្លាប់ប្រើរៀងមក ថា ដើម្បីការពារ ខ្មោច អាប ព្រាយ ធ្មប់អំពើ នឹងគ្រាប់កាំភ្លើង ហើយច្រើនប្រើតែប្រុស ៗ ស្រីមិនសូវមានប្រើទេ ។
លក្ខណៈខ្សែចង្កេះ
ឯខ្សែចង្កេះក្នុងទីនេះ ចំពោះយកតែខ្សែអំបោះស ១ យ៉ាង ខ្សែដទៃប្រើមិនបាន វេលាដែលនឹងវេញ អាចារ្យចំណាំតែកំណត់ចំនួនសរសៃអំបោះឲ្យវេញ គឺឲ្យយកក្នុង ១ ធ្លុង ៧ សរសៃ ឬ ៩ សរសៃ ត្រកួញឲ្យខ្មាញ់ហើយវេញបញ្ចូលគ្នាទៅ ។ ស្រេចហើយយកទៅជូនអាចារ្យ ៗ តាំងពិធីប្រសិទ្ធីសែពមន្តអាគមដាក់ខ្សែនោះ ដូចគ្នានឹងកូនសង្កត់ តែជួនកាលមានចងថ្នាំនៅខ្សែនោះផង ហើយឲ្យក្រវាត់ដូចពោលហើយ ។
ប្រយោជន៍ដែលប្រើខ្សែចង្កេះ ក៏ដូចគ្នានឹងប្រើកថា ហើយច្រើនតែស្រី ៗ ប្រុសមិនសូវប្រើ ។ ទំនៀមអំបាលនេះក៏រួមនៅក្នុងលទ្ធិសៃយសាស្រ្តសនោះឯង ។
ក្នុងទីបំផុតនេះ សុំឲ្យជ្រាបថា ការចងកថាក្ដី កូនសង្កត់ក្ដី ឬខ្សែចង្កេះក្ដី មិនមែនសុទ្ធតែចងទាំងអស់គ្នាទេ ច្រើនចងតែអ្នកបន់សុំកូន នឹងអ្នកដែលអារិសកូន ៗ មិនសូវគង់ នឹងអ្នកដែលមានគភ៌ជាដំបូង អ្នកក្រៅអំពីនេះ នឹងអ្នកដែលជឿស៊ប់ក្នុងព្រះពុទ្ធសាសនា គេមិនពឹងអានុភាពនៃរបស់អំបាលនេះក៏មានជាច្រើន វេលាមានគភ៌ឡើង គេច្រើមប្រើផឹកថ្នាំ ត្រជាក់ ថ្នាំក្រអូប ដែលគេធ្វើអំពីកេសរផ្កាឈូកនឹងផ្កាម្លឹះជាដើម ប្រយោជន៍ឲ្យសម្រាលកូនងាយក៏មានជាច្រើន ។
ប្រយោជន៍ដែលប្រើខ្សែចង្កេះ ក៏ដូចគ្នានឹងប្រើកថា ហើយច្រើនតែស្រី ៗ ប្រុសមិនសូវប្រើ ។ ទំនៀមអំបាលនេះក៏រួមនៅក្នុងលទ្ធិសៃយសាស្រ្តសនោះឯង ។
ក្នុងទីបំផុតនេះ សុំឲ្យជ្រាបថា ការចងកថាក្ដី កូនសង្កត់ក្ដី ឬខ្សែចង្កេះក្ដី មិនមែនសុទ្ធតែចងទាំងអស់គ្នាទេ ច្រើនចងតែអ្នកបន់សុំកូន នឹងអ្នកដែលអារិសកូន ៗ មិនសូវគង់ នឹងអ្នកដែលមានគភ៌ជាដំបូង អ្នកក្រៅអំពីនេះ នឹងអ្នកដែលជឿស៊ប់ក្នុងព្រះពុទ្ធសាសនា គេមិនពឹងអានុភាពនៃរបស់អំបាលនេះក៏មានជាច្រើន វេលាមានគភ៌ឡើង គេច្រើមប្រើផឹកថ្នាំ ត្រជាក់ ថ្នាំក្រអូប ដែលគេធ្វើអំពីកេសរផ្កាឈូកនឹងផ្កាម្លឹះជាដើម ប្រយោជន៍ឲ្យសម្រាលកូនងាយក៏មានជាច្រើន ។
ប្រភព http://www.budinst.gov.kh/?q=node/176
0 ความคิดเห็น:
แสดงความคิดเห็น